Redan från början var Leslie säker på att de bara skulle sälja Taco vs Burrito på Amazon.
Det var delvis ett rent praktiskt beslut. ”Min son äger det här företaget och vi ville inte att det skulle växa till något som skulle bli ohanterligt för honom”, förklarar Leslie. ”Amazon undanröjer många hinder och det är en bra plats att sälja på, så det var ett lätt beslut.”
Genom sina tidigare erfarenheter av att sälja på Amazon hade Leslie hört talas om
Amazon Brand Registry – ett kostnadsfritt program som hjälper varumärken att skydda sina immateriella rättigheter och kontrollera produktposters äkthet. Eftersom Leslie och Alex hade en varumärkesansökan för Taco vs Burrito som var under handläggning kunde de gå med i Brand Registry direkt. Brand Registry gjorde dem också berättigade till mer än 20 varumärkesbyggande program, som Amazon Launchpad.
Launchpad är ett program som hjälper entreprenörer att påbörja och öka försäljningen av unika, innovativa eller hållbara produkter. Det erbjuder premiumförmåner som verktyg för kundengagemang, marknadsföring och strategisk support för att öka onlineförsäljningen och göra det lättare för kunderna att upptäcka varumärket.
”Jag hade använt Launchpad med mitt andra företag, GoodHangups, och gillade verkligen programmet. Så när vi började med Taco vs Burrito ansökte jag om att gå med”, förklarar Leslie.
Det som mest lockade Leslie var de extra förmånerna: ”Du får tillgång till exklusiva marknadsföringsmöjligheter och rabatter. Och när du når en viss försäljningströskel tilldelas du en kontoansvarig.”