Palouse Brand använder sig av traditionella, beprövade odlingstekniker men det är också ett modernt, framåtblickande varumärke och Saras tekniska kunnande gjorde det uppenbart för henne att onlineförsäljning skulle vara avgörande för det växande Palouse Brand.
När andra livsmedelsvarumärken fortfarande tvekade inför att ta klivet in i e-handeln var Sara redo och byggde upp en webbplats som varumärket kunde använda för att visa upp sina produkter. De använde sin digitala närvaro för att göra det lättare för kunderna att se varifrån deras mat kom — ända ner till exakt fält den odlats på via GPS-koordinater i produktposterna.
Men det var på Amazon som försäljningen tog fart och banade vägen för Palouse Brands digitala framgång.
”Vi började med Seller Central”, minns Sara. ”Det gav oss alla verktyg vi behövde för att kunna bedriva vår verksamhet. Det dröjde inte länge förrän vi såg resultat. Vår försäljning började fördubblas månad för månad.”
Dessa tidiga resultat uppmuntrade Palouse Brand att lägga ännu mer kraft på sin närvaro på Amazon. Investeringen visades var så värdefull att Sara blev en tidig användare av många av Amazons verktyg och program.
”Min strategi”, säger hon, ”är att när Amazon lanserar ett nytt program som vi kan delta i och som är relevant för vårt varumärke, kommer vi att prova det. Amazons kundcentrerade fokus gör att jag litar på att deras program kommer att gynna Palouse Brand och våra kunder.” När
Amazon Brand Registry lanserades 2017 som ett kostnadsfritt verktyg för att göra det lättare att bygga upp och skydda varumärken tvekade de inte, utan gick med.